Zi de zi avem de-a face cu fel de fel de documente, atat la munca cat si acasa, in viata mondena, peste tot. Uneori suntem acaparati atat de mult de aceasta birocratie incat ajungem sa omitem unele lucruri importante si astfel, sa fim nevoiti sa realizam diverse actiuni sunt o presiune si mai mare ulterior. Inca de la nastere si pana cand ne dam ultima suflare, exista documente pe care sa se gaseasca numele si alte informatii drespre noi si oricat de greu ar fi de realizat unele dintre acestea, trebuie sa o facem.
Exista atat documente pe care suntem nevoiti sa le obtinem sau sa le realizam noi cat si documente pe care le realizeaza alte persoane in locul nostru, mai ales cele pentru botez si atunci cand suntem mici si in acelasi fel, cele pentru deces, o sarcina dificila si greu de realizat mai ales din punct de vedere moral, pentru cei apropiati, mai bine spus, membrii familiei. Acestea pot sa difere de la o persoana la alta, de la un caz la altul, in functie de atat de multe aspecte.
Cele mai usor de realizat documente sunt cele pentru persoanele in varsta care decedeaza pe cale naturala, fara sa fi fost implicate in accidente sau sa fi suferit de o boala. Aici nu mai sunt implicate atat de multe autoritati si institutii si astfel inmormantarea si celelalte procese pot fi realizate mult mai usor. In schimb, acolo unde este vorba despre decesul unei persoane intr-un accident, din cauze necunoscute sau datorita unei boli, se realizeaza mai multe documente, spre exemplu la spital, la politie si asa mai departe. Insa cel mai dificil se poate dovedi a fi in cazul unei persoane care isi gaseste sfarsitul intr-o tara straina si care astfel, trebuie in cele din urma, repatriata in tara de origine, acolo unde va fi inmormantata.
Pentru ca de la o tara la alta, legile difera, si documentele ce trebuie realizate sunt diferite. Chiar si daca vorbim despre trarile membre ale Uniunii Europene, pe langa legile cu caracter international exista si legi si norme specifice fiecarui stat si astfel, cei ce se ocupa de obtinerea documentelor necesare trebuie sa cunoasca toate detaliile necesare. Iar cei ce stiu asta cel mai bine sunt cei ce detin o agentie de repatriere a persoanelor decedate. Pentru a putea activa si a avea succes intr-un astfel de domeniu este nevoie de cunostintele si abilitatile necesare, acelea de a lucra cu oameni in primul rand, si de a trata fiecare caz cu seriozitate si profesionalism, pentru a obtine cele mai bune rezultate.
De la o agentie la alta, serviciile difera, la fel si tarile in care acestea pot fi accesate. Fara indoiala ca pentru o agentie aflata abia la inceput este posibil sa nu fie atat de usor de a opera in mai multe tari, daca nu are la dispozitie relatii puternice precum si o flota auto bine pusa la punct si destul de mare. Astfel de caracteristici se construiesc in timp si necesita investii, dedicare si implicare, in fiecare contract preluat. Fiind vorba despre oameni, asa cum am precizat mai sus, este nevoie de o abordare corespunzatoare atat catre cei decedati cat si catre institutiile si persoanele autorizate in fiecare caz, precum medici, reprezentanti ai ambasadelor, ai politiei sau ai primariei.
Pe intregul proces al unui contract de repatriere incheiat intre agentie si clienti sunt realizate diverse documente, inca de la semnarea acestuia si plecarea masinii funerare spre destinatia precizata si pana la revenirea in tara si preluarea persoanei decedate de catre familie. Printre cele mau uzuale documente necesare se numara certificatul de nastere, cartea de identitate, pasaportul si acolo unde este cazul, certificatul de casatorie sau certificatul de divort. Printre altele, mai pot fi cerute si acte care sa apartina unui membru de familie, in vederea inchierii anumitor aspecte. De asemenea, in multe tari, sunt realizate documente in limba respectiva si care ulterior trebuie traduse si legalizate in Limba Romana. Astfel, documentele care sa ateste decesul si repatrierea unei persoane vor exista in ambele tari.
Acolo unde se doresc servicii de repatriere complete, daca pot fi oferite de catre agentie, exista si mai multe documente repatrieri, precum certificat constatator de deces, certificat de imbalsamare, pasaport mortuar si diverse alte documente ce pot fi cerute de tara respectiva. Pentru fiecare dintre acestea dar si cele mai importante exista anumite perioade in care pot fi eliberate sau inregistrate in sistemele necesare, de la o zi si pana la 4 sau chiar 5 zile, in functie de anumite conditii.
Cand totul este facut in absoluta legalitate si prin respectarea tuturor standardelor de siguranta, igiena si cele morale, nescrise, fiecare persoana care trece in nefiinta va fi adusa acasa asa cum trebuie si reunita cu cei dragi in vederea realizari proceselor de inmormantare. Prin grija alocata fiecarei persoane in parte, cei apropiati pot capata un minim de liniste sufleteasca si siguranta ca cei dragi lor au fost tratati cu respecul cuvenit.
Asadar, atunci cand vine vorba despre repatrierea unei persoane decedate dintr-o tara straina, trebuie aleasa o agentie care sa se poata ocupa atat de trasportul in sine cat si de intocmirea documentelor necesare, care in mod normal ar reprezenta o adevarata bataie de cap pentru familie acelei persoane. Pentru ca nu toate ofera aceste servicii sau nu toate o fac in totalitate, nu trebuie sa ne pripim si sa le alegem pe cele ce ofera doar cele mai bune preturi ci si cele mai bune si diversificate servicii.