NĂUTUL – VERSATILITATE PENTRU SĂNĂTATE

Toată lumea iubește houmous-ul, însă există mult mai multe rețete delicioase cu năut ce se regăsesc în bucătăria libaneză și nu numai. Boabele de năut fac parte din dieta mediteraneană, fiind un ingredient extrem de valoros datorită conținutului bogat în fibre și proteine. În plus, năutul este ieftin și ușor de folosit în multe feluri de mâncare, de la salade la gustări și feluri sățioase pentru cină.

Năutul, cunoscut și sub denumirea de mazărea berbecilor, este o plantă leguminoasă anuală. Ca și alte leguminoase, cum ar fi lintea și fasolea, năutul este plin de fibre, proteine vegetale și multe vitamine și minerale importante pentru menținerea unui corp sănătos. În prezent, majoritatea magazinelor alimentare comercializează o versiune deschisă la culoare, însă în magazinele de specialitate vei găsi și alte soiuri de năut – maro, verde, negru și chiar roșu. Dacă ai ocazia, nu îți fie teamă să încerci diferite feluri de năut! Atât la conservă cât și uscat, ambele variante sunt foarte bune pentru a găti rețete noi și interesante.

Năutul este alimentul central din bucătăria mediteraneană, așa cum vei observa și tu când dai prima comandă de mâncare libaneză online. De fapt, culturile din întreaga lume apelează la năut nu doar pentru că este o legumă accesibilă și versatilă, ci pentru că oferă atât de multe beneficii uimitoare pentru sănătate.

Printre altele, năutul este o sursă bună de proteine, fibre și carbohidrați. Persoanele care urmează diete pentru sănătatea inimii, diabet sau slăbit pot beneficia în mod deosebit de rețetele cu năut ca opțiune mai sănătoasă pentru proteinele din carne sau soia.

Boabele de năut ajută la reducerea colesterolului și sunt o alternativă excelentă în dietele cu grăsimi saturate reduse. Năutul conține amidon cu digestie lentă ce ajută la controlul glicemiei la persoanele cu probleme de diabet. Această legumă minunată este plină de fibre și proteine, prelungind senzația de sațietate pentru mai mult timp.

Care variantă de năut este mai bună, cea la conservă sau boabele uscate? Alegerea dintre cele două variante ține de preferința personală.

Năutul la conservă se găsește în majoritatea supermarketurilor și este foarte practic de ținut în casă pentru salate, mese ușoare de weekend sau garnituri rapide.

Totuși, năutul uscat este mult mai economic și nici nu este greu de gătit. Necesită doar timp mai mult pentru înmuiere și fierbere. Însă îți oferă ocazia să obții năut mai cremos și să controlezi cantitatea de sodiu.

Dacă vrei să gătești și tu falafel autentic așa cum ai mâncat când ai comandat mâncare libaneză online, ai nevoie de năut uscat. Nu poți folosi năut la conservă pentru falafel, altfel chifteluțele se vor dezintegra la prăjit.

Majoritatea persoanelor asociază năutul cu houmous-ul, un fel de mâncare specific libanez foarte gustos și hrănitor, inclusiv în variațiile sale mai puțin populare: cu avocado, cu ardei copt, cu sfeclă etc. Însă vei găsi năut în multe alte rețete libaneze: supe, salate proaspete, în garnituri pentru pește, pui sau miel.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.